Dag 32 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 32

Door: MelvinenJanneke

24 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Visalia

24-10

In de brief de we van de camping hebben gehad staat dat we niet met het water moeten koken omdat de nitraatconcentratie te hoog is.
Een volgende brief meldt dat we ook niet moeten afwassen met het water omdat er beestjes in zitten van de familie Coli.
We hebben nog een kleine voorraad fleswater wat we gebruiken voor koffie, thee en afwas.
Onszelf afwassen laten we maar zitten, onze drang om ziek te worden is namelijk erg laag.
De benzinetank is aardig leeg en we rijden naar de Shell om 'm weer te vullen. Er zit hier, net als bij sommige andere tankstations, een maximum aan het bedrag wat je op je creditcard mag tanken. We halen de 85 dollar en dan is onze bodemloze put nog niet vol, maar vol genoeg voor vandaag.
We beoordelen het motorolie-niveau, Janneke moet erbij op haar tenen staan, en komen tot de conclusie dat hier ook aardig van gesnoept is. We halen een fles en mikken de helft ervan erin. Dat is voldoende. Het bonnetje bewaren we, want dit kunnen we declareren. Of ruilen voor een poepslangdop.

We hebben gehoord dat de weg naar Sequoia op een bepaald punt in onderhoud is en je er niet doorheen kunt als je vehikel langer dan 22ft is.
Dus rijden we verder, noordelijker, en bezoeken de Kings Canyon, dit is verbonden met Seqouia en hier staan deze grote bomen ook gewoon.
We rijden langs wijngaarden en citroenbomen en af en toe een verstopte wietplantage die zich geurig kenbaar maakt.
Hoewel de Kings Canyon minder bekend is, is deze niet minder mooi!
We vinden een wandeling die ons langs verschillende sequoias zal brengen, halen een informatieboekje om meer erover te leren en schieten veel foto's.

Op de terugweg halen we boodschappen bij de Food4Less, ook bij deze liggen weer veel verse groenten. En we zien wederom groente die we nog nooit eerder hebben gezien. We hebben de camper nog maar een paar dagen en proberen dan ook niet teveel te kopen, water slaan we uiteraard in iets grotere voorraad in.
Wat ook water scheelt is zo min mogelijk afwas produceren, dus koken laten we zitten en eten maar weer eens bij de Taco Bell. Een terugkerend thema deze vakantie, ze hebben erg veel keus, kost weinig en het smaakt allemaal goed. We weten ondertussen zelfs bijna direct wat we willen bestellen.

• 02 November 2017 - 21:13

Danielle:

Jeeh, een groente/supermarkt foto!
    En wat een prachtige bomen