Dag 10 - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: MelvinenJanneke

02 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

2-10

We hoeven pas om 11u uit te checken uit ons poepchique hotel en nemen het er even van.
De hoosbuien zijn gelukkig minder geworden en de straten staan niet meer blank, dus na ons welbekende ontbijt bij alweer de subway (daar hebben ze in ieder geval vrij normaal brood) stellen we de never-lost in op Miami Beach. De rit gaat zo'n drieënhalf uur duren en er is weinig verkeer. Janneke heeft wat moeite om haar ogen open te houden, want veel nieuws is er onderweg niet te zien en doezeld af en toe weg. Chauffeur Melvin houdt zijn ogen gelukkig wel open en parkeert na wat uur de auto op een rustplaats. Deze liggen in tegenstelling tot de meeste rustplaatsen in Nederland in het midden van de rijrichtingen in plaats van twee aan beide kanten. Na nog zo'n anderhalf uur rijden en het passeren van tolpoorten doemt de skyline van Miami op, wat een immens hoge gebouwen! De never-lost vertelt ons prima waar we heen moeten, alleen zitten er twee afslagen zo dicht op elkaar dat we de tweede missen en midden in de stad uitkomen. Geen man overboord, we de route wordt aangepast en we komen precies aan waar we het apparaat op ingesteld hebben. Echter geen hotel te bekennen. We hebben het ding op postcode ingesteld en niet op de straat, maar we zitten er niet ver van af. Uiteindelijk vinden we het hotel en parkeren de auto.

Na inchecken kopen we een vergunning om te auto te parkeren, pakken de koffers en ploffen neer. Niet lang daarna worden we gebeld door de manager met de vraag of alles in orde is, hij belt omdat Jan doets premium-partner is en hij wil zeker weten of we verder niets nodig hebben. Melvin antwoord dat alles prima is en we rusten nog wat verder uit.
Na een tijdje beginnen de magen wat te rommelen en zoeken we via internet een restaurant, er zit er een vlakbij het hotel dus we gaan op pad. Na een ronde om ons hotel heen hebben we het restaurant niet gevonden, maar wel een briefje onder de ruitenwisser van de auto. Blijkt dat we een bekeuring hebben voor het parkeren in tegengestelde rijrichting. We hebben geen flauw idee dat dat niet mocht en parkeren de auto andersom in. Met dat we de ticket nog eens staan te lezen, komt er een parkeerwachter naar ons toe. Hij legt uit dat we a) in de verkeerde richting staan geparkeerd en b) dat we hier helemaal niet mogen staan. Omdat hij verwachtte dat we toeristen waren heeft hij enkel een boete voor a gegeven en legt uit dat de auto uiteindelijk weggesleept had kunnen worden voor b. We bedanken hem voor het enkel uitschrijven van de boete en leggen uit dat we uit Nederland komen en geen idee hadden dat tegen de rijrichting in geparkeerd staan niet mocht. De meneer is uiterst vriendelijk en uiteindelijk parkeren we de auto in de juiste zone voor het hotel. De dame aan de receptie had uitgelegd dat we aan de voorkant en aan de zijkant mochten staan, maar het hotel had dus meer zijkanten dan we dachten en het parkeerbord was op meerdere manieren uit te leggen. Gelukkig is de boete niet hoog en zo spekken we de kas van het fonkelnieuw ogende politiebureau ook. Prachtig gebouw overigens. Met dat we de auto geparkeerd hebben spotten we het beoogde restaurant, deze zit aan het hotel vast. We eten een prima maal en besluiten een kleine wandeling naar een supermarkt te maken om wat snaai en drinken in te slaan. Deze supermarkt is stukken kleiner dan de Walmart maar ook hier is genoeg nieuws te zien. We houden het gelukkig droog onderweg, kijken nog wat tv en vallen heerlijk in slaap. Morgen is het wasdag!

• 11 Oktober 2017 - 07:30

Marianne:

Ojee geen toetje bij het eten na zo'n bekeuring?

• 11 Oktober 2017 - 07:31

Danielle:

Haha, ik ben heel benieuwd wat jullie hebben gekocht in de supermarkt!