Dag 40 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 40

Door: MelvinenJanneke

01 November 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

1-11

De koffers zijn al volgestouwd en bij de receptie hebben we alvast een taxi naar het vliegveld voor morgen geregeld. We hebben het nog steeds naar ons zin en zouden met gemak nog een paar weken aan onze vakantie willen plakken.

We ontbijten vandaag bij Mel’s Drive-in en ook hier smaakt het ontbijt erg lekker. Dit zullen we gaan missen, behalve de calorieën, die gaan we niet missen.
We krijgen naast ons bestelde drinken ook een glas water. In al het drinken wat je besteld in restaurants zit een rietje, bij dit water echter niet. Het voelt helemaal gek om na zes weken direct uit een glas te drinken.
Het plan voor vandaag was om naar het museum of modern arts (MoMA) te gaan, maar na een blik op de website zien we dat deze 1 dag in de week gesloten is en wel op woensdag…
In plaats hiervan lopen we wat rond in de stad, pluizen we een Target uit en drinken koffie bij een onvermijdelijke Starbucks.
Terug in het hotel checken we alvast in op de vlucht en pogen twee stoelen voor een bioscoop te reserveren. Dit laatste lukt niet echt. Het geld wat van de creditcard wordt geschreven wordt net rap weer terug geboekt met als commentaar dat de zipcode niet juist is, deze gaat uit van de gebruikelijke Amerikaanse vijf cijfers en dat is dus ook het maximale wat het invulvak accepteert.
Dan maar bij de kassa van de bioscoop kaartjes regelen, daar de bioscoop niet op loopafstand is nemen we weer een uber.
Dit is niet zomaar een bioscoop. Daar waar we in Miami een bioscoop hebben bezocht met extra beenruimte en been ondersteuning, bezoeken we vandaag een Alamo drafthouse. Deze bioscoop zet ook wat meer in op een prettige kijkervaring dus mensen onder de 18 alleen onder begeleiding van een volwassene, niet praten en niet bellen en dit wordt ook streng gehandhaafd, niet nadat de film begonnen is binnenkomen enz enz. Maar ze creëren de prettige kijkervaring niet alleen met de regels en de handhaving ervan want je hebt in deze bioscoop tafelservice. Tijdens en voor de film kan je door middel van een briefje te schrijven je bestelling plaatsen en dan wordt dat door het personeel, wat zich als ninja's door de zaal beweegt, aan je tafel bezorgt.
De bioscoop zit in een prachtig oud gebouw, in de verschillende ruimtes staan films om te huren, flipperkasten en fietsenstallingen. Na ons avontuur bij Free Gold Watch hebben we de smaakt aardig te pakken en laten dus ook hier de pinball kasten niet links liggen.
We kunnen vroeg van tevoren naar binnen, bekijken de kaart en schrijven onze bestelling voor het diner op een papiertje. Voordat de film begint worden er oude… unieke filmpjes getoond en er is geen reclame. De film die we bekijken is The killing of a sacred deer. Een mysterie thriller met zwarte komedie elementen. Een film die in één scène van lachen naar spanning en weer terug kan schakelen. De moeite waard als je het ons vraagt maar zeker niet voor iedereen weggelegd.