Dag 39 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 39 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 39

Door: MelvinenJanneke

31 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

31 oktober

Het ontbijt vandaag halen we bij Subway.
We hebben een lange wandeling gepland door verschillende wijken, het is weer lekker weer, een graad of 18 en de zon schijnt uitbundig.
We komen aan bij Alamo Square Park waar we uitzicht hebben op Painted Ladies, bekend van het Full House Intro. Dit liedje zit al dagen in Jannekes -en dus ook Melvins- hoofd.
Painted Ladies zijn Victoriaanse of Edwardiaanse huizen geschilderd in minimaal drie kleuren. Je ziet ze niet alleen bij dit park maar ook in de nabijgelegen wijken.
We lopen verder richting en door de hipster en hippie wijk Haight Ashbury, hier zit Free Gold Watch, zo heet de winkel, wat de meeste flipperkasten bij elkaar heeft in San Francisco. Officieel is het een bedrijf wat shirts bedrukt, maar ze staan het meest bekend om hun pinball machines.
We spelen een tijdje op verschillende kasten en krijgen dan trek. Gelukkig zit er een McDonalds in de buurt.
Er is nog wat tijd en we staan aan het begin of eind, net hoe je het bekijkt, van het Golden Gate Park. Dit is een enorm groot stadspark met verschillende ‘attracties’ zoals een Japanse theetuin, een botanische tuin, een hollandse windmolen, speeltuin en honkbalveld.
We nemen een kijkje, krijgen LSD aangeboden wat we vriendelijk afslaan en na het zien van de Messias van de Vogels zijn onze voetjes moe en gaat de zon onder. We bestellen een Uber en gaan in de buurt van het hotel uit eten bij het Italiaanse restaurant L’Ottavo III. Prima maar weinig bijzondere hap.

De voetjes zijn uitgemoeid en we lopen in een half uurtje naar 650 Gough, hier zit een bekende cocktailbar Smugglers Cove. Aan de buitenkant is het niet duidelijk te zien en we lopen er bijna voorbij. Na het laten zien van onze ID’s aan de bouncer mogen we naar binnen en bestuderen de kaart. Ze hebben ontzettend veel soorten cocktails, de meeste op rum-basis. Het wordt een gezellige avond en als we eenmaal een plekje aan de bar hebben gescoord kletsen we met wat amerikanen. We krijgen een slaapplek aangeboden voor als we ooit weer in de Bay-area zijn (of de dame in kwestie het de volgende ochtend nog weet blijft de vraag) en we verbazen ons over de barman die alle verschillende recepten uit zijn hoofd weet te maken. Het is vanavond Halloween en ondanks dat er afgelopen weekend veel feesten zijn geweest, lopen er vanavond ook veel mensen in kostuum.
Het is bijna sluitingstijd als we de rekening betalen en het cocktailboek van de bar aanschaffen. Daar waar we op de heenweg heuvelaf liepen moeten we logischerwijs nu heuvelop wat we snel opgeven. Stoer als we zijn zetten onze reis huiswaarts in maar na ongeveer 1 blok bergopwaarts slenteren leggen we het bijltje erbij neer een zwichten we voor nog een Uber.

• 05 November 2017 - 22:36

Alice: