Dag 37 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: MelvinenJanneke

29 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

29-10

Het is zondag vandaag en we slapen een beetje uit. De wintertijd is inmiddels ingegaan in Nederland waardoor we acht in plaats van negen uur achterlopen, in Hobbittaal nog steeds twee tot drie maaltijden. Het maakt het communiceren met de thuisblijvers soms wat lastig, we vergeten wel eens hoe laat/vroeg het in Nederland is en sturen per ongeluk wel eens een appje op een ongelukkig tijdstip. Mochten we een van jullie hebben gestoord, onze excuses daarvoor.

Het hotel serveert complementair ontbijt in de aangrenzende pub, waar we gebruik van maken. Hierna douchen we tot we een ons wegen, we hoeven geen rekening meer te houden met de inhoud van de water-heater wat voor de verandering ook wel prettig is. Hoewel zo'n douche in de camper best luxe is.
Het plan wordt opgevat om naar het Exploratorium te gaan op pier 15-17, een soort Nemo waar je volgens Google zo'n tweeënhalf uur zoet zal zijn. De wandeling erheen kost een half uurtje, we hebben voor het eerst deze vakantie onze jassen aan want het is 14 graden en bewolkt, kunnen we in ieder geval alvast een beetje acclimatiseren voor het koude kikkerland-weer.
Wat een ontzettend leuk 'museum’ is dit! Vol met proefjes met licht, geluid, elektriciteit, spiegels, microscopen én je mag overal aanzitten! We vermaken ons prima en rennen rond als twee jonge kinderen. Google heeft een beetje zitten liegen want we worden om vijf uur, na vijf uur, het gebouw uitgeveegd en hebben nog niet eens alles gezien en twijfelen nu al of het misschien nog een middagje waard is. Met een hoofd vol informatie lopen we terug richting hotel en besluiten te dineren in Lori’s Diner. Deze is heerlijk ingericht in jaren vijftig stijl, inclusief een kassa op een emaillen gasfornuis. Ondertussen zijn we automatisch fan van je winkel als je er maar Diner bij zet.
We eten ook hier lekker, bezoeken nog een Wallgreens voor de nodige vloeistoffen en versnaperingen en lopen naar het hotel.
De wifi hier is prima, tijd om de reisverslagen weer te updaten.

• 30 Oktober 2017 - 11:41

Gre:

wat leuk om weer wat te lezen bleef een tijdje stil wanneer is de thuisreis zal er nu toch gauw wel opzitten
    nog veel plezier kees en gré

• 31 Oktober 2017 - 10:25

Diana Bijl:

Fijn om weer wat te horen van jullie. Wat genieten jullie hé? Zo leuk om het allemaal te lezen. Veel plezier en een dikke

• 02 November 2017 - 21:32

Danielle:

Wat leuk allemaal!
    Ik ben benieuwd naar de laatste dagen en hoop jullie snel weer live te zien!