Dag 36 - Reisverslag uit Castro Valley, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 36 - Reisverslag uit Castro Valley, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 36

Door: MelvinenJanneke

28 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Castro Valley

28-10

We staan wat vroeger op dan normaal, we moeten de laatste dingen nog inpakken, de reservoirs legen en de tank volgooien met benzine. We komen precies op het nippertje aan bij Apollo, Janneke was lichtelijk nerveus aan het worden maar de Apollo medewerkers maken er geen issue van.
De poepslangdop die we kwijt zijn geraakt is ook geen probleem, we laten de rol ducktape, 2 flesjes tasty, motorolie, toiletpapier en vuilniszakken achter om de RV goden gunstig stellen. De Apollomeneer lijkt oprecht onder de indruk van waar we allemaal met de camper zijn geweest in de drie weken. We hebben in totaal 3030 mijl gereden wat neerkomt op zo'n 4876 kilometer. De insectenvangst op de voorkant van de camper is hier testament aan.

We bestellen een uber naar ons hotel in San Francisco, het is zo'n veertig minuten rijden. We komen wat vroeg aan maar onze kamer is al klaar, we ploffen op het bed neer en vallen bijna onmiddellijk in slaap want we zijn best gaar.
Na een verkwikkend tukje pakken we de rolkoffer en een grote gevulde vuilniszak vol was en lopen een paar blokken naar een wasserette annex koffiebar. Gewapend met verzamelde kwartjes starten we twee machines en terwijl die draaien genieten we van een kop koffie en onze digitale boeken. Na een uurtje is alles gewassen, gedroogd en opgevouwen en lopen we weer terug naar het hotel. Het heeft wel wat, het is lastig dat je met je was moet slepen maar het dwingt je wel te ontspannen. Misschien romantiseren we het teveel omdat we er nu ook gewoon ruim de tijd voor kunnen nemen en is het heel anders als het laundromat-leven “dagelijkse” kost is.
De stad voelt vriendelijk aan, een beetje zoals Haarlem maar dan een tikje groter en met af en toe een palmboom. En helaas veel zwervers.
We dumpen de schone was en zoeken op interwebs een geschikt restaurant. Onze keus valt op Toy Soldier wat op tien minuten loopafstand zit. We eten er heerlijk en na wat geklooi met de creditcard, de meeste restaurants hebben we contant betaald, wandelen we terug. Een poging om bij de 7eleven drinken te scoren mislukt doordat er twee mannen tegelijk naar buiten willen en elkaar geen voorrang gunnen. Gelukkig zijn er nog andere winkels waar we wel wat kunnen halen.

• 30 Oktober 2017 - 14:15

Buck Rogers:

Hebben die mannen nog lang vastgezeten in de deur dat jullie maar verderop zijn gaan kijken??