Dag 28 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: MelvinenJanneke

20 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Springdale

20-10

Vandaag reizen we van Zion naar Las Vegas, de reis zal zo'n vier uur duren. We rijden van Utah naar Nevada en dit betekent dat we weer een tijdszone doorrijden en een uur extra hebben. De rest van de vakantie blijven we in dezelfde zone.
De reis verloopt prima, Janneke is een beetje gaar dus op de helft wisselen we van chauffeur. In de verte zien we ineens de bekende skyline van Vegas opdoemen. We hebben nog geen lunch gehad en zien onderweg reclame voor Cracker Barrel, een diner in western stijl. Op internet is het adres snel gevonden en we stellen de tomtom in. De leidt ons op zich wel naar de juiste plek maar geeft de afslag niet lekker aan, waardoor we bijna weer op de snelweg zitten. Het commando 'keer om’ is met een 22ft camper nog niet zo simpel dus we doen het op onze eigen manier, vier keer links werkt ook prima. We worden aan een tafeltje geplaatst (ze vinden het vreemd dat we naast ipv tegenover elkaar zitten, komen er nog meer mensen?) en bestellen een stevige lunch die heerlijk smaakt.
Met onze goed gevulde buikjes ondernemen we het laatste kwartier en komen ook hier met daglicht aan. We krijgen plek nummer 600 toebedeeld die vlakbij de in- en uitgang zit en moeten in een bocht achteruit inparkeren, wat met wat kunst en vliegwerk best lukt.

In de avond nemen we een Uber naar de Strip. De man die we treffen zou zo ook gids kunnen zijn, hij vertelt ons allerlei wetenswaardigheden. Bijvoorbeeld dat het 51 dollar per uur kost om het licht op de piramide van het Luxor te laten branden. En dat dit licht een wolk aan motjes aantrekt. En dat die op hun beurt dan weer een zwerm aan vleermuizen aantrekt die de pyramide van een dun laagje guano voorziet, zodat ze iemand moeten inhuren om de ramen schoon te maken.
We eten vanavond in het buffetrestaurant van het Cosmopolitan, The Wicked Spoon. Het staat goed aangeschreven en dat is te zien aan de rij voor het restaurant. We hebben geen haast dus we wachten geduldig.
De recensies hebben niet overdreven, je kunt hier heerlijk eten! Er is een overvloed aan keuze, Janneke is blij met de groentes en ze probeert ook een gefrituurd kikkerbilletje uit, die prima smaakt.
Er is wat ruzie nodig om het vlees uit de krabpoot te krijgen maar die wordt uiteindelijk ook gewonnen. Er is surf’nturf, een Italiaans buffet met heerlijke pasta en risotto, een buffet met geroosterd vlees, een oosters buffet, het houdt niet op.
En laten we het toetjesbuffet niet vergeten, daar staan de prachtigste creaties. We eten tot we bijna ploffen en bestellen dan een kopje koffie. Amerikanen doen alles in het groot, dus we krijgen een mok vol. We hebben geprobeerd alles te proberen maar dit is helaas niet gelukt.

We wandelen wat rond om het eten te laten zakken en kijken ons ogen uit.
Er is een pluimage aan mensen, pikkies in pakkies, met plastic gevulde armcandy, bruidsparen, dames in kleding die weinig aan de fantasie overlaat, er lopen in de wandelpaden ook kinderen rond en we zien mensen in verschillende fases van dronkenschap. Ook mag er in de casino's gerookt worden, maar in de toiletten dan weer niet. En er hangt op elk damestoilet een waarschuwing met wat er met je kind kan gebeuren als je drinkt terwijl je zwanger bent. Binnen is het licht fel en er is een kakofonie aan geluid.

Buiten wemelt het ook van de mensen, de hotels zijn fel verlicht, je kunt op de foto met mensen in crappy pakken (oa Spiderman, Minnie Mouse, Hulk, Captain America en Olaf) en en staan schaars geklede dames reclame te maken voor gentlemanclubs.
De hotels zijn enorm, ze herbergen casino's, zwembaden, theaters en winkels. Het is moeilijk om te omschrijven hoe het is om door zo een bijeengeraapt zooitje te lopen maar het lijkt nog het meest op Schiphol.
We wachten buiten het Bellagio op de fonteinshow. Helaas doet de wind waar hij goed in is en gaat deze niet door. Binnen wagen we een gokje, als je daar mee bezig bent komt er personeel langs om te vragen of je wat wilt drinken. Dit kost niets, behalve een paar dollars fooi. Ze komen zeer regelmatig langs, we snappen de hoeveelheid dronken mensen wel.
We wandelen nog wat rond, kijken onze ogen uit in Ceasars Palace en bestellen dan een Uber terug. Elk hotel heeft overal borden binnen om je in de goede richting te sturen en er zijn ook speciale Uber en Lyft (vergelijkbaar) ophaalpunten die middels borden zijn aangegeven. De Uber heeft ons snel gevonden en we zijn snel terug op de camping.