Dag 8 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: MelvinenJanneke

30 September 2017 | Verenigde Staten, Orlando

30-9

We hebben bericht gehad van het reisbureau dat ons hotel en vervangende hotels op Islamorada door de schade van Irma nog dicht zijn met als gevolg dat we een dag langer hebben op Cocoa Beach en een ook een dag langer in Miami mogen vertoeven.
We kunnen vandaag dus rustig aan doen en besluiten om van deze dag gebruik te maken om Disney Springs te verkennen, een winkelcentrum in Disney-stijl. We nemen een stevig ontbijt aan de overkant bij Village Inn omdat dit gisteren zo goed was bevallen. Het is er dit keer wel druk maar Dan is nergens te bekennen. Wel worden we geholpen door een jongedame die nog in training is. Ze zorgt er zonder al te veel problemen voor dat we van een voortreffelijk ontbijt worden voorzien. We krijgen allebei met maar veel moeite onze borden leeg.

In de auto zingen we weer mee met de bekende country-liedjes (vooral het liedje over rain-corn-whiskey-frisky (Luke Bryan - Rain is a good thing)) en bekijken de winkels in Disney Springs. Er worden leuke spullen verkocht maar omdat we nog een vliegreis voor de boeg hebben voor we echt terug vliegen blijft het bij kijken. Op de frappucino na natuurlijk.

We stellen de never-lost in op ons volgende hotel en gaan op weg. De snelwegen zijn ruim, het verkeer is minimaal en de borden inmiddels bekend, dus we rijden op ons gemak het uur naar Cocoa Beach. De gevolgen van orkaan Irma zijn hier beter te zien dan in Orlando, waar er daar af en toe een grote tak lag liggen hier nog bomen om en zie je schade aan de gebouwen. Het hotel staat nog recht overeind en de kamer is luxer dan de vorige. We parkeren onze spullen en zoeken en restaurant om te eten. Daar we zin hebben in iets simpels, gaan we weer naar een Taco Bell. Wel bestellen we nu iets minder.

• 09 Oktober 2017 - 15:30

Gre: