Dag 27 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van MelvinenJanneke - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: MelvinenJanneke

19 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Springdale

19-10

Gisteravond hebben we nog wat wandelinformatie bij receptie gehaald en besluiten vandaag een stuk van de Narrows te lopen, een wandeling in een canyon waarbij je stukken rivier doorwaadt. Het is handig om daar goede schoenen en sokken bij te hebben, we krijgen de tip om deze bij Zion Guru te halen, een van de gear-rentals. We krijgen speciale schoenen aangemeten en ook neopreen sokken, het spul waar duikkleding van gemaakt is. Ook zoeken we een bezemsteel als wandelstok van de juiste lengte uit en na het tekenen van het huurcontract kunnen we op weg.

We nemen de bus richting Zion en stappen na het laten zien van onze America the Beautiful pas de shuttle in naar Temple of Sinawava, de laatste stop van de lijn. Het is poepiedruk en het duurt dan ook even voor we in kunnen stappen. De rit duurt zo'n veertig minuten, de chauffeur zet een bandje aan met verschillende mensen die over het park vertellen. In het plafond van de bus zitten ook ramen, we kunnen van alle kanten van het prachtige uitzicht genieten. Eenmaal aangekomen bij de laatste stop moeten we een stuk langs de rivier over gebaand pad wandelen voor we het water in kunnen. Het is vandaag 21 graden, de rugzakken zijn gevuld met eten, gevulde waterzakken, onze droge schoenen en sokken. Het is ontzettend leuk om hier te lopen!

Het water is gelukkig niet al te koud en ook hier kun je niet verdwalen. Het is soms even zoeken naar een stabiele ondergrond maar onze malle bezemstelen redden ons meer dan één keer van een nog natter pak. De rivier komt op het diepste punt wat we bereiken tot even onder Jannekes heuphoogte, valt best mee. We genieten ontzettend van het uitzicht en er lopen aardig wat mensen dezelfde route. De route moet je heen en weer lopen en je kunt zelf bedenken waar je terugkeert. We hebben ons laten vertellen dat de wandeling terug ongeveer de helft zo lang duurt als de wandeling heen. De analist in ons laat ons dat niet zomaar wijsmaken en we nemen uiteraard de proef op de som. Heen wordt er een timer van twee uur gezet. Dit blijkt een prima lengte te zijn. We zijn al aardig afgepeigerd als deze afgaat. We draaien ons om en zetten de timer op een uur.
Terug loopt het een klein stukje makkelijker omdat je niet meer tegen de stroom in hoeft te lopen en je loopt meer door omdat je alles al een keer hebt gezien en er dus minder kekke kiekjes worden geschoten. Toch voelen sommige stukken op magische wijze als volledig nieuw aan. Zo zie je maar wat een perspectief verandering kan doen. Dit maakt het ook lastig om in te schatten hoe ver het nog terug is. Na een blik op de timer hebben we er een hard hoofd in dat we het gaan halen maar als onze voeten het beginpunt bereiken staan er toch nog een nette zeven minuten op de teller. Zijn we toch niet voorgelogen.
Bij de bushalte is gelukkig ook een restroom, we hebben twee liter water per persoon naar binnen gegoten en de inspirerende geluiden van de rivier maakt dat we graag gebruik maken van het sanitair. De schoenen en sokken kunnen uit, onze voetjes zien eruit als gewelde abrikoosjes maar gelukkig hebben we ons droge spul ook mee. We rijden weer terug naar de rental en leveren onze vochtige spullen weer in. Teruggekomen op de camping koken we een A.G.V. maal die er prima ingaat.
Wat een toffe, unieke (voor ons, er waren genoeg andere mensen de wandeling aan het maken) dag!

• 26 Oktober 2017 - 20:25

Danielle:

Wauw!
    Dit lijkt mij super om te lopen!

• 29 Oktober 2017 - 10:47

Anneke :

Mooie foto's en wat een gave uitstapjes maken jullie